Tüketici Başvuru
Tüketici Hakem Heyetine başvurmak için;
- Satın aldığınız mal veya hizmette bulunan ayıba ilişkin bir uyuşmazlık söz konusu ise,
- Bankadan kullanmış olduğunuz konut / ihtiyaç / tüketici / taşıt ve diğer kredilerden kesilen masraflara(Dosya masrafı, Komisyon, İpotek fek ücreti, Yeniden Yapılandırma, Ekspertiz ücreti, Kredi kullandırma masrafı, İstihbarat ücreti, Dekont ücreti) ilişkin bir uyuşmazlık söz konusu ise,
Uyuşmazlık tutarına göre aşağıdaki hakem heyetlerine başvurabilirsiniz.
UYUŞMAZLIK TUTARINA GÖRE BAŞVURULACAK HAKEM HEYETLERİ
Uyuşmazlık Bedeli
7.550TL'na Kadar
(7.550TL Dahil)
|
|
HAKEM HEYETİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
|
---|---|---|
Uyuşmazlık Bedeli |
|
• Tüketici Hakem Heyetine şahsen gelerek,
• Posta yoluyla
• E-Devlet Şifresi ile TÜBİS adresinden ( çıktıları imzalamak suretiyle getirilerek )
• Posta yoluyla
• E-Devlet Şifresi ile TÜBİS adresinden ( çıktıları imzalamak suretiyle getirilerek )
İl Tüketici Hakem Heyetine yapılmış olan başvuru, karşı tarafa bildirilir ve savunmasını göndermesi istenir. Gelen sonuç, Raportörler tarafından bir dosya şeklinde düzenlenip heyet gündemine alınır. Hakem Heyeti ayda iki defa toplanarak gündeminde hazır olan tüketici başvurularını görüşür ve karara bağlar. Tüketici Hakem Heyetinden çıkan karar her iki tarafa tebliğ edilir.
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir. Tarafların ivedi inceleme talebinde bulunması ve bu talebin başkan tarafından uygun görülmesi halinde başvuru, tüketici hakem heyetince öncelikle gündeme alınarak sonuçlandırılır.
Tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz yolu açıktır. Tüketici İl Hakem Heyetinin verdiği karar tarafları bağlayıcıdır ve icrai takibat yapılabilir.
İL TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ (MALATYA TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ)